Succes is een keuze. Dat is onze visie. Succes stimuleren is onze missie. Vandaar dat we de beste bedrijven van Nederland aan het woord laten in ons landelijke TV-programma. Maar ook opmerkelijke Nederlanders komen aan het woord. Zij lichten hun succes toe. Elke week weer. Kennis delen over hoe je succes kunt bereiken als mens en organisatie. Dat is de rode draad.

De beste tips en geheimen

Wat is nu het geheim achter het succes van de genomineerde bedrijven? En hoe doen bekende Nederlanders dat? In de Succesfactor op RTL7 komt het allemaal aan bod. Nieuwe business-modellen, doordachte inkoop-, logistieke of productiemethoden. Bijzondere visies op de markt, personeel en de klant. Bestuurders van de genomineerde bedrijven bieden een openhartige blik op hun wijze van denken en handelen.

Ondernemers en bekende Nederlanders aan het woord

Ook een Bekende Nederlander wordt je niet zomaar. Daar moet je een bijzondere prestatie voor leveren. Bijzondere gasten in ons programma onthullen elke week een tipje van de sluier over hoe zij dat voor elkaar boksen. Bewezen succesrijke mensen als Dick Berlijn, Hans van Baerle, Mart Visser, Heleen Dura Van Oort, Inez Weskie, Bert van der Veer tot Ronald Kahn en Heleen van Royen zijn al te gast geweest.

 

BN- Barneveld (SMALL)
BN - Jack_de_Vries (SMALL)

Tips van bekende Nederlanders:

“Ik ben nooit bang om naar een opdracht te vragen. Ik krijg mijn energie uit nieuwe dingen opzetten. Dát vind ik gaaf.”  Heleen Dura Van Oord, Veuve Clicquot Zakenvrouw van het Jaar 2013.

Je moet altijd professioneel blijven. “Je moet op de juiste manier met je klanten en relaties omgaan. Geen gekkigheid uithalen, netjes blijven, problemen oplossen. Dan ben je een eind op weg.” Aad Ouborg, oprichter van Princess.

‘‘Ik wil er een succes van maken; de groei van mijn bedrijf. Kansen krijg je en kun je ook afdwingen door er zelf iets aan te doen. Dat heeft te maken met drive en passie. Steek tijd en energie in relaties om succes mogelijk te maken.” Jack de Vries over zijn succesfactor.

 “Als je overtuigd bent waar je voor staat en gaat, dan moet je dit doorzetten. Je niet door anderen laten terugfluiten. Probeer daarom zo onafhankelijk mogelijk te zijn. Hou de regie bij jezelf. Durf autonoom te zijn. Mijn overtuiging: ik moet met elk boek beter worden.” Özcan Akyol, schrijver van bestseller ‘Eus’ over zijn succesfactor.

“Voor succes moet je het verschil durven maken. Onderscheidend zijn. Niet met het koor meezingen. Dingen op scherp durven zetten, doorzettingsvermogen hebben, controverse durven opzoeken. Je moet een vak beheersen. In iets kunnen excelleren. Als je iets doet, moet het goed zijn.” Hans van Baalen, VVD-parlementariër.

Als iemand tegen me zegt: stop met dromen, blijf in de realiteit, dan antwoord ik: blijf dromen en maak je realiteit.“  Kristian Kan, auteur van de bestseller Rich by 25., over zijn succesfactor.

Crossmedia partners:

Over de initiatiefnemer

Het Nationaal Business Succes Award Instituut heeft als missie: succes stimuleren, kennis over succes delen en succesvolle mensen verbinden. Het Instituut organiseert activiteiten, inclusief de grootste ondernemersprijs van Nederland verbonden aan 'De Succesfactor'.

Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door: